Samsung: monitors

Crossmediale detailcampagne  Samsung Monitors.  

Voor Samsung ontwikkelde ik de onlinestrategie en het concept die de monitordivisie de liet groeien. Op basis van marktonderzoek en insights besloten we een valide reden op voor een Samsung Monitor te kiezen: ergonomie. 80% Van de doelgroep (ZZP en Startups) werkt op de gekste plekken met te kleine schermen. Deze content campagne opende nieuwe deuren voor online retailers: via deze campagne konden ze een groeimarkt bestormen met een solide partner: Samsung Monitors en een valide reden: ergonomie.

De spil van de campagne werd gevormd door een pakkende video die de doelgroepen via verschillende platformen wees op het effect van een verkeerde werkhouding. Via het content platform leverden we informatie over de juiste werkhouding. Voor deze content campagne ontwikkelde ik als Creative Director de strategie, de video en de content. Art Director: Peter Tromp.

Uitdaging: De monitor markt zit muurvast. Samsung vecht om marktaandeel en kampt met een beperkte distributie. Kom met een manier om het groeiende aantal ZZPers te overtuigen dat een Samsung monitor toegevoegde waarde heeft. Insight: Werken op een klein scherm is niet zo hip en handig als je denkt. Het idee: Ergonomie: Laat zien in welke onmogelijke bochten je wringt als ZZPer. 

Resultaat: De video bereikte meer dan 500.000 mobiele flexwerkers. Een online sales platform genereerde leads. Deze ontvingen een persoonlijke aanbieding die online kon worden verzilverd bij aangesloten retailers.
Ben je nieuwsgierig wat ik voor jou kan betekenen?