Crossmediale advertising / content campagne voor duurzame mode.
Samen met Urgenda ontwikkelde ik een campagne die het belang van duurzaam geproduceerde mode promootte. Ik besloot topmodellen te fotograferen op de puinhopen van een ingestorte kledingfabriek in Bangladesh en deze foto’s te voorzien van de geijkte prijsballonnen en product tekstjes.
Naast billboards zijn er banners gemaakt die op fashion platformen goedkope jurkjes aanboden. Wie erop klikte, werd geconfronteerd met het model op de puinhoop. Via het online platform kiesduurzamemode.nl informeerden consumenten over duurzame mode.
Uitdaging: Vraag aandacht voor de onmenselijke omstandigheden waarin mensen goedkope mode produceren. Inzicht: Shoppers gaan blind op koopjes af. Tijd om ze te confronteren. Idee: Goedkope mode heeft een prijs. Resultaat De billboards in drukke winkelgebieden maakten veel los. Het model poseerde ook in banners. Wie op de aanbieding klikte, zag dat het model op een ingestorte fabriek stond. Alles linkte naar een online platform voor duurzame alternatieven. Goed voor een nom. NRC Charity Award 2013