Nationale Postcode Loterij: Harry en Barry

Harry en Barry. Een animatiefilm over geluk en echte vriendschap. 

Naast online copy schrijf ik ook scripts voor korte films voor adverteerders als Nuon, valutaplatform Franx (ABN-AMRO) en De Nationale Postcode Loterij. Voor de animatiefilm “Het geluk van Harry en Barry” ontwikkelde ik in opdracht van de NPL het concept en het scenario. In het verhaal draait alles om twee vrienden die op een bijzondere manier ontdekken dat echte vriendschap sterker is dan geld. Mijn ervaring als copywriter komt goed van pas bij opdrachten die zich bevinden op het snijvlak van commercie en creatie.

Met Harry en Barry is het gelukt om de merkgedachte van De Nationale Postcode Loterij te vertalen naar een krachtig scenario dat de kijker voor een keuze zet. Het scenario neemt de kijker mee naar de veilige wereld van Harry en Barry die plotsklaps op z’n kop wordt gezet als Barry de Staatkanjer van de Nationale Postcode Loterij wint. Is hun vriendschap bestand tegen zoveel geld?

Van scenario tot animatiefilm

Nadat het idee en het scenario waren goedgekeurd begon het echte werk: het ontwikkelen van karakters en een unieke animatie stijl. Samen met Rengin Tümer en The Ambassadors is er een stijl ontwikkeld die split screen techniek gebruikt om de verbinding en afstand tussen de twee vrienden te duiden. Daarnaast is er ontzettend veel tijd gestopt in de muziek en details die het verhaal ondersteunen en tot leven brengen.

“Harry & Barry is ontstaan vanuit het idee dat een geldprijs mensen dichter bij elkaar kan brengen.”

Rengin Tümer Nationale Postcode Loterij

Ook een professionele animatiefilm voor je bedrijf?

Denk je erover na om een animatiefilm voor je bedrijf of organisatie te maken? Neem gerust contact met mij op. Naast een boeiend scenario lever ik je alle contacten die nodig zijn om een professionele animatiefilm te produceren.

Ben je nieuwsgierig wat ik voor jou kan betekenen?